Wednesday, January 1, 2014

Penawar Hatiku


Apabila aku dalam keadaan bosan...sakit hati...bosan....inilah penawar hatiku...ADIK-ADIKKU...

Memang usia antara kami bertiga sangat jauh...mula-mula dulu masa aku kecik ingat lagi ibu aku tanya pada aku sama ada aku nak adik ke tidak????...bila ditanya macamtu apalagi mulut aku sepantas kilat cakap TAK!!!!!

Sebab apa dulu aku tengok adik beradik lagi-lagi kalau semuanya lelaki memang perang besar dan asyik gaduh jerr...tapi tanggapan aku mula berubah bila dapat adik aku yang pertama....

Yang pertama tu lahir masa usia aku 16 tahun...yang paling best baru seminggu lahir tangan nilah yang menjadi penjaga...mula-mula rasa x confident lagi-lagi memegang status lelaki...tapi ibu aku dorong aku dan cakap ni berlatih untuk jadi AYAH suatu hari nanti...kihkihkih....tu yang x boleh blah statement tu...dan masa tu pun muka ni jer yang tercongok kat rumah tu selain ibu aku dan baby comel yang baru lahir tu...so aku terpaksa membantu....mula-mula menggigil nak menyusu takut tersedak ke apa....lama-lama sampai aku pulak yang jadi tukang basuh najis, pakai lampin, tukang mandi, tidurkan...lagi-lagi time ayah aku takde kat rumah memang aku yang tukang berjaga malam jaga si kecik tu...

Bila yang nombor 2 tu lahir...memang dah sah2 muka ni jadi volunteer...hehehe...sebab dah berpengalaman katakan...hehehehe...ibu aku pun dah x ksah sangat nak fikir macam mane nak settlekan dua budak kecik ni....

Dan sekarang aku dah jadi babysitter diorang time cuti semester...itupun kalau aku berkelapangan dan juga kalau taska tempat mereka dijaga cuti...

Mereka nilah penawar hatiku...dengan gelagat mereka...kadang ada masa nak marah tapi kadang geli hati tengok telatah mereka...hilang aku punya beban fikiran...lagi-lagi diorang ni manja dengan aku...tabiat pelik diorang bila time aq cuti sem pagi2 lepas bangun tidur diorang lesap dari sebelah ibu aku setiap hari...bergandingan pergi bilik aku kacau tidur aku....RINDU katakan

Dan yang paling penting diorang ni tanggungjawab aku....






No comments:

Post a Comment